Ta strona korzysta z plików cookie. Korzystamy z plików cookies zapisujących dane użytkownika. Przeglądając naszą stronę wyrażasz zgodę na ich używanie. Według obecnie obowiązujących przepisów prawa możesz je wyłączyć zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej »
zamknij
Eurodieta
Znajdujesz się tutaj:   Eurodieta » Strona Główna » Wielkanocne jajka

Wielkanocne jajka

 

    Zbliża się Wielkanoc a z nią odwieczne pytanie jeść czy nie jeść jaj a jeżeli tak to w jakiej ilości? Należy podkreślić, że jajko to bardzo dobrej jakości białko łatwo przyswajalne przez nasz organizm. To również witaminy i minerały. Białko zawiera lecytynę, która wspomaga pracę mózgu i obniża poziom cholesterolu.
    Jaka jest kaloryczność jednego jajka? To wbrew pozorom trudne pytanie, ponieważ na to ma wpływ żywienie kur.
Ogólnie można powiedzieć ze jajko zawiera 150 kcal (na 100g). Wg tabeli kalorii (Claudii Daiber) 1 jajko (60g) to 101 kcal czyli większe jaja mogą mieć nawet 150 kcal.
    Jajko to również cholesterol (1 jajko zawiera około 200 mg cholesterolu). Jednak w przeprowadzonych badaniach wykazano, że większy wpływ na stężenie LDL cholesterolu we krwi mają nasycone kwasy tłuszczowe.
    Obecnie uważa się, że jaja powinny być składnikiem naszej diety (4-6 jaj tygodniowo) najlepiej przygotowywane na miękko.  
dr n. farm. Marcin Mandryk
 

 



eurodieta
Suplementy diety - dr n. farm. Marcin Mandryk
eurodieta
Bezpieczna antybiotykoterapia
eurodieta
Cała prawda o odchudzaniu - dr n. farm. Marcin Mandryk
eurodieta
Eurodieta - zdrowy styl życia i odżywiania
eurodieta
Sposób odzywiania dla zdrowia
eurodieta
Eurodieta Najmłodszym 2
eurodieta
Eurodieta Najmłodszym 1
eurodieta
Dania Orientalne
eurodieta
Angelika Lipa i Angelika Brzyska
eurodieta
Odchudzanie - przepisy dietetyczne
eurodieta
Eurodiet team - Rage-Race 2010
© Eurodieta - 2013. Projekt i wykonanie - Freeline. Licznik odwiedzin: 8997