Ta strona korzysta z plików cookie. Korzystamy z plików cookies zapisujących dane użytkownika. Przeglądając naszą stronę wyrażasz zgodę na ich używanie. Według obecnie obowiązujących przepisów prawa możesz je wyłączyć zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej »
zamknij
Eurodieta
Znajdujesz się tutaj:   Eurodieta » Strona Główna » Odchudzanie - Eurodieta - spersonalizowany program utraty masy ciała

Odchudzanie - Eurodieta - spersonalizowany program utraty masy ciała

 

Metoda Eurodiety jest metodą szybką, godną zaufania, jest trwałym rozwiązaniem problemów z wagą. Ponieważ każdy jest inny, metoda Eurodiety ma 4 etapy dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjenta. Wszystkie etapy są tak opracowane, aby zapewnić optymalne dzienne zapotrzebowanie na białko, makro- i mikro- elementy. Eurodieta jest preparatem niskoenergetycznym wspomagającym odchudzanie. Występuje w postaci łatwych w przygotowaniu zupek, napojów, batoników itp. Preparat zawiera wszystkie elementy właściwego żywienia: białko, małą ilość węglowodanów i tłuszczu, błonnik, witaminy i substancje mineralne w dawkach odpowiadających dziennemu zapotrzebowaniu organizmu. Jako dieta zbilansowana, może stanowić wyłączne źródło odżywiania lub być łączona z konwencjonalnymi posiłkami. Duża różnorodność produktów jest dodatkową motywacją dla pacjentów.
Składniki Eurodiety są wybierane z wielką starannością, nie zawierają organizmów genetycznie zmodyfikowanych (GMO), pestycydów oraz innych zanieczyszczeń i podlegają rutynowej kontroli. Produkty Eurodiety charakteryzują się wysoką zawartością białka (średnio70%) pochodzącego z różnych źródeł (mleko, jaja, soja, pszenica, groch), zgodnie z przepisami UE poniżej 30% całkowitej energii pochodzi z tłuszczów. Produkty Eurodiety zawierają znaczne ilości kwasów omega 3, są bogate w błonnik (zawartość błonnika - głównie błonnik rozpuszczalny > 6g/100 g), zawierają mało cukrów prostych. Są to produkty o niskim indeksie glikemicznym.  
Metoda stosowania Eurodiety w niefarmakologicznym leczeniu otyłości znana jest już od ponad kilkunastu lat. Podczas programu odchudzającego tradycyjne posiłki są w całości lub częściowo zastępowane są produktami Eurodiety. Dodatkowo może stanowić uzupełnienie niedoboru witamin w „smacznej postaci”.
Diety białkowe o niskiej zawartości węglowodanów znane są już od ponad 30 lat. Eurodieta, która została stworzona przez lekarzy jest dostępna w ponad kilkudziesięciu krajach na całym świecie (w Polsce od 2004 roku) i nieustannie zdobywa coraz większą rzeszę entuzjastów.
Metoda Eurodiety pomaga osiągnąć cele związane z wagą ciała i jednocześnie pozwala zachować zdrowie. Jest to klinicznie rozwinięty, profesjonalny i medycznie kontrolowany program kontroli wagi, który jest zalecany przez tysiące lekarzy w Europie.
Na początku kuracji lekarz/farmaceuta dostosowuje program składający się z 4 etapów, biorąc pod uwagę zdrowie, wagę, jaką chce osiągnąć pacjent, budowę ciała, zwyczaje jak również motywację pacjenta. Pomaga wybrać posiłki w szerokim asortymencie niskowęglowodanowych, wysokobiałkowych produktów wysokiej jakości. Podczas trwania całego programu, pacjent jest stale pod kontrolą lekarza/farmaceuty, aby zapewnić długotrwały okres kontroli wagi.
Istnieje wiele powodów aby wybrać metodę Eurodiety. Na samym początku kuracji występuje szybka utrata masy ciała - można stracić średnio (3-4 cm w obwodzie talii w 10 dni) zachowując masę mięśniową. W etapie 1 i 2 dzięki przemianie tłuszczu w ciała ketonowe (naturalnych suppressantów apetytu) występuje brak uczucia głodu. Jest to metoda łatwa do zastosowania, dostosowana do indywidualnych potrzeb pacjenta, prowadząca stopniowo do zbilansowanego odżywiania.
Etap 1 trwa od 10 do 30 dni, zapewnia szybkie odchudzanie, polegające na ubytku tkanki tłuszczowej, wyłącznie oparte na białkach o wysokiej wartości biologicznej. Stosowanie diety jest łatwe, ponieważ od samego początku wytwarzane są ciała ketonowe, naturalne suppressanty apetytu, produkowane przez organizm. Podczas etapu 1 pacjent musi spożywać co najmniej cztery produkty Eurodiety dziennie razem z warzywami o niskiej zawartości węglowodanów. Do takich warzyw zaliczymy np.: szparagi, brokuły, kalafior, seler, cykorię, cukinię, ogórek. Wymienione warzywa zawierają poniżej 3,5 g węglowodanów na 100g i mogą być spożywane bez ograniczeń, jednakże rozsądnie. Pacjent może również skorzystać z przepisów dietetycznych Eurodiety dostępnych na portalu dla pacjentów www.eurodieta.pl.
Podczas tego etapu można być aktywnym fizycznie unikając jednak forsownych ćwiczeń. Ci, którzy chcą rozpocząć program aktywności fizycznej powinni wprowadzać go powoli dostosowując go do własnego tempa.
Etap 2 to urozmaicone żywienie białkowe, trwające od 20 do 40 dni. Jest to etap elastyczny i przyjazny, bo pozwala spożywać „normalne posiłki” nadal tracąc na wadze. Tak, jak w przypadku wszystkich etapów metody Eurodiety, jednym z jego celów jest to, aby zoptymalizować przyjmowanie białka i uniknąć uczucia zmęczenia i rozdrażnienia. Etap 2 jest łatwy do stosowania, godzi efektywność z dobrym samopoczuciem, dostosowywany jest do stylu życia pacjenta. Charakteryzuje się ograniczeniem spożywania węglowodanów i tłuszczów, z naciskiem na spożywanie białek zwierzęcych (mięso, ryby, drób) w jednym lub w dwóch posiłkach. Ten etap zapewnia dobre efekty utraty wagi z zachowaniem masy beztłuszczowej.
Etap 2 występujący po etapie żywienia białkowego, jest niezbędny aby dalej tracić na wadze. Spożycie węglowodanów bezpośrednio po zakończeniu etapu 1 spowodowałoby nagłe zwiększenie wydzielania insuliny, co prowadziłoby do gromadzenia się tłuszczu i ponownego przybierania na wadze. Etap 2, jest więc kluczowym etapem w procesie utraty wagi. Jest to etap pośredni, jeżeli pacjent chce przyspieszyć swoje chudnięcie może wrócić do etapu 1.
Etap 3 spełnia kluczową rolę  w utracie wagi pacjenta i w powrocie do zdrowego odżywiania z uwzględnieniem stanu zdrowia. Etap 3 ma zasadnicze znaczenie w utrzymaniu długoterminowego spadku wagi i to niezależnie od wybranego celu: dla utrzymania zdrowia, z powodu nadwagi, cukrzycy, z powodu wysokiego poziomu cholesterolu i trójglicerydów. W etapie 3 kontrolujemy swoją dietę i dbamy o swoje zdrowie.
Etap 3 jest dla osób, które nie chcą lub nie mogą rozpocząć programu odchudzającego od etapu 1 lub etapu 2, jak również dla osób, które chcą trochę schudnąć a równocześnie nie chcą rezygnować z możliwości spożywania konwencjonalnych posiłków. Etap 3 jest kolejnym etapem po żywieniu białkowym  i selektywnym, bazującym na 3-stopniowym wprowadzaniu węglowodanów, gdzie różnorodność dozwolonych  produktów spożywczych łączy się z możliwością spożywania konwencjonalnych posiłków. Stopnie A i B etapu 3 pozwalają na łagodną i regularną utratę wagi. Stopień C stabilizuje wagę i przygotowuje do stopniowego powrotu do zrównoważonej diety w etapie 4, pozwalając w ten sposób na długotrwałe utrzymanie uzyskanych efektów. Średnia długość trwania etapu 3 to minimum 3 miesiące.
Metoda Eurodiety oferuje wiele rożnych rozwiązań, aby pacjenci mogli osiągnąć swój cel. Piramida żywienia jest skutecznym narzędziem w wizualizacji grup żywieniowych i ich klasyfikacji w zależności od 3 zasadniczych kryteriów:  wartości energetycznej, która wskazuje ilość energii którą przynosi każdy pokarm na daną porcję, ich indeksu glikemicznego, który mierzy zdolność danego pokarmu do podnoszenia poziomu cukru we krwi, i wartości odżywczej, która wskazuje na bogactwo w błonnik, witaminy i minerały. W ramach zrównoważonej diety w etapie 3 można spożywać wszystko, uprzywilejowując jednak pokarmy znajdujące się u podstawy piramidy ze względu na ich niską wartość energetyczną, niski indeks glikemiczny oraz ich wysoką wartość odżywczą.
 
W etapie 3, spożycie białka, złożonego głównie z produktów Eurodiety, z warzyw, surówek i olei roślinnych, które były stosowane w  etapie 1 i 2, będą stopniowo uzupełniane przez pokarmy zawierające węglowodany. To przywracanie rozpocznie się od podstawy piramidy, dążąc ku jej szczytowi. Na początku owoce, potem produkty pełnoziarniste, na koniec rośliny strączkowe, produkty zbożowe i nabiał. Spożycie pokarmów tworzących szczyt piramidy, czyli mięsa o dużej zawartości tłuszczu, wędliny i słodycze, powinny być ograniczone, gdyż posiadają one wysoką wartość energetyczną poprzez zawarte w nich cukry i kwasy tłuszczowe nasycone. Te pokarmy zostaną wprowadzone dopiero w etapie 4, w rozsądnych ilościach.
                    To przejście do zrównoważonej diety to z jednej strony wiedza o tym co przynosi dany pokarm, a z drugiej strony umiejętne spożywanie pokarmów stanowiących ryzyko, aby uniknąć odkładaniu się nadmiarów w postaci tkanki tłuszczowej.
W etapie 3, aby uniknąć zmęczenia, ważne jest aby nie omijać śniadania ani przekąski. Śniadanie w etapie 3 A składa się z napoju niesłodzonego w dowolnej ilości i produktu Eurodiety (omlet, naleśnik lub deser). W etapie 3 B dodajemy kromkę pełnoziarnistego chleba lub chlebek Eurodiety. W etapie 3 C można dodać białko mleczne lub dodatkowy owoc. Przekąska składa się z napoju niesłodzonego i produktu Eurodiety, jak baton, ciastko lub deser oraz owocu. W etapie 3 C, można dodać garść orzechów na dwa główne posiłki.
Wielkość dłoni i jej grubość stanowi prosty sposób aby wizualnie określić ilości białek i dodatków do spożycia podczas zrównoważonego posiłku. W ten sposób, na jedną dłoń pokarmu zawierającego białko, np.: ryby, chude mięso lub produkt Eurodiety, potrzebne będą 2 dłonie dodatków, źródła węglowodanów których indeks glikemiczny będzie wzrastał wraz z postępującymi stopniami. W etapie 3 A, te dodatki to jedynie warzywa lub surówki. W etapie 3 B, dodajemy pełnoziarnisty chleb  lub pieczywo Eurodiety, suche warzywa lub zboża, groszek, soczewicę, jęczmień lub komosę ryżową. W etapie 3 C, dla jednego  z tych posiłków, pół dłoni makaronu, ziemniaków, ryżu,  zastąpi ta samą ilość zwyczajnych dodatków.  Jeden owoc będzie uzupełniał każdy posiłek poczynając od etapu 3 A.


Regularna aktywność fizyczna powinna uzupełniać program żywieniowy podczas etapu wprowadzania węglowodanów. Wiele badań wskazuje na dobroczynną rolę ćwiczeń w zmniejszaniu ryzyka zawału serca i cukrzycy, zmniejszeniu obwodu talii, podtrzymaniu utraty wagi na dłuższy okres, na poprawię jakości życia oraz swojej samooceny. Nie chodzi o przyspieszenie utraty wagi ani o poprawę osiągnięć. Celem jest ponowne nauczenie się życia w równowadze ze swoim ciałem tak jak ze swoimi nawykami żywieniowymi. Najważniejszym jest aby ćwiczenie było regularne, nawet jeśli jest skromne. Zalecane są ćwiczenia, które można wykonywać bez wysiłku, spacer, rower, pływanie, ćwiczenia na siłowni, praca w ogródku lub majsterkowanie. Tak jak wprowadzanie węglowodanów, powrót do aktywności fizycznej jest stopniowy z wzrastającą aktywnością na każdym z etapów. Zaleca się dwie godziny ćwiczeń tygodniowo pod koniec etapu 3 A, następnie 3 godziny pod koniec  etapu 3 B, w końcu 4 godziny tygodniowo pod koniec etapu 3 C.
             Etap 3 jest podstawowym etapem do sukcesu w ponownej adaptacji żywieniowej. Metoda Eurodiety pozwala osiągnąć stopniowo trwałe efekty, które pomogą w nauczeniu zdrowego odżywiania na długi okres czasu.
 
Etap 4 jest etapem pełnowartościowego żywienia. Ten etap zapobiega powrotowi złych nawyków żywieniowych oraz podtrzymuje motywację pacjenta. W tym etapie pacjenci odkrywają na nowo przyjemność z aktywności fizycznej.
Po osiągnięciu planowanej wagi, dzienne zapotrzebowanie kaloryczne zmniejszyło się, dlatego należy jeść mniej niż dawniej. Zaleca się spożywanie jednego produktu Eurodiety dziennie (przekąska lub wieczorny posiłek). Konieczne jest również zwiększenie aktywności fizycznej (2-3 razy w tygodniu przez godzinę).
Pacjent powinien stosować się do ogólnych zasad zdrowego odżywiania: nie powinien pomijać posiłków, nie brać dokładek, nie jeść w pospiechu. Swój jadłospis powinien sporządzać z wyprzedzeniem oraz robić zakupy zgodnie ze sporządzoną wcześniej listą. Zaleca się spożycie produktu Eurodiety przed „ryzykownym” posiłkiem.

Częste pytania


Czym ta metoda różni się od innych metod?

Większość innych metod polega na zmniejszeniu spożywanej liczby kalorii, co zmusza organizm do pozyskiwaniu energii z własnych tkanek, w tym z tkanki mięśniowej.  Chudniesz, ale tracisz wodę i własne mięśnie. Dzięki spożywaniu wysokiej jakości białek i ograniczeniu spożycia cukrów i tłuszczów. Metoda Eurodiety umożliwia chudnięcie kosztem tkanki tłuszczowej a nie mięśniowej.
Czy diety wysokobiałkowe są niebezpieczne dla zdrowia?
Nie, absolutnie nie, pod warunkiem, że jesteś pod kontrolą lekarza/farmaceuty, który został przeszkolony w tej metodzie i sprawdzi czy nie ma przeciwwskazań do jej stosowania. Ponadto, wysoki indeks chemiczny naszych produktów gwarantuje dostarczenie wszystkich niezbędnych aminokwasów.  Nasze produkty są również bogate w witaminy i minerały. Należy zauważyć, że termin "dieta wysokobiałkowa" jest mylące. Eurodieta nie jest "dietą wysokobiałkową", ale "odpowiednią dietą białkową" Ilość białka dostarczona przez produkty Eurodiety jest tak obliczona, aby zaspokajała Twoje indywidualne potrzeby.
Jakich rezultatów mogę oczekiwać?
Metoda ma wysoką skuteczność, a rezultaty głównie zależą od etapów dobranych przez Twojego lekarza/farmaceutę i od czasu ich trwania.
Dlaczego Eurodieta a nie inny wysokobiałkowy produkt?
Istnieją 3 główne powody wyboru Eurodiety:
Metoda Eurodiety i produkty są tylko dostępne pod medycznym nadzorem. Jest to kluczowy czynnik do długoterminowego sukcesu naszego programu.
Produkty Eurodiety gwarantują spożywanie wysokobiałkowych, niskowęglowodanowych produktów. Są one wzbogacone w witaminy, minerały i pierwiastki, wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Czytaj uważnie etykiety w celu sprawdzenia, czy inne produkty naprawdę w pełni zaspakajają twoje potrzeby.
Jakość i asortyment produktów Eurodiety jest szeroki i nie do pobicia: oferujemy ponad kilkadziesiąt produktów, różny skład, gotowe do użycia produkty.
Jaka jest różnica pomiędzy wysokobiałkowymi produktami Eurodiety a substytutami posiłku?
Substytuty posiłków dostarczają energię równoważną jednemu posiłkowi, czyli około 400/450 kcal, głównie w postaci dużej ilości węglowodanów (40-50%). Produkty Eurodiety dostarczają około 115 kcal, które w 60% są wysokiej jakości białkiem.  Dlatego jest bardzo ważne, aby nie zastępować produktów Eurodiety substytutami posiłków, szczególnie w etapie 1 i 2.
Czy należy unikać niektórych pokarmów, kierując się programem Eurodiety?
Należy skrupulatnie stosować się do zaleceń lekarza/farmaceuty, jak i do instrukcji zawartych w broszurach dołączonych do każdego etapu programu. Podczas etapu 1 i 2 należy bezwzględnie unikać wszelkich środków spożywczych zawierających węglowodany i ograniczyć się do 1 batonika dziennie w celu uniknięcia zaburzenia procesu ketozy.  Nie należy jednak ograniczać liczby produktów Eurodiety, które zostały zalecone w Twoim programie.
Co mogę zrobić, jeśli czuję się bardzo głodny?
Normalnie, podczas etapu 1 i 2, dzięki spożywaniu wysokobiałkowych produktów i efektu ketozy nie powinieneś czuć głodu.  Upewnij się, że nie jesz pokarmów zawierających węglowodany, to zaburzyłoby ketozę. Jeżeli czujesz się głodny, zjedz dodatkowy produkt, najlepiej saszetkę lub napój.
Czy naprawdę musze kontynuować swój program, jeżeli osiągnąłem swój cel w etapie 2?
Tak, ponieważ utrata masy ciała musi być utrzymana długoterminowo.  Etap 3 umożliwi stopniowe wprowadzanie węglowodanów i postęp w kierunku zrównoważonej diety w etapie 4.  Etap ten jest niezbędny, jeżeli go pominiesz to jest ryzyko szybkiego powrotu do starej wagi.  Należy również rozpocząć lub kontynuować i zwiększyć swój program ćwiczeń.
Kieruję się programem wskazanym przez mojego lekarza/farmaceutę, ale nie tracę wagi. Co powinienem zrobić?
Jeżeli skrupulatnie przestrzegasz zaleceń lekarza/farmaceuty, program powinien działać i należy się spodziewać utraty wagi, szczególnie, jeżeli jesteś na etapie 1 lub 2.  Należy jednak pamiętać, że utrata wagi nie następuje w sposób liniowy. Waż się raz w tygodniu, a nie codziennie.  Jeśli wciąż nie widzisz postępów po jednym tygodniu, skontaktuj się z lekarzem/farmaceutą prowadzącym.
Czuję się zmęczony i cierpię z powodu skurczów...  Co mogę zrobić?
Uważaj!  Może cierpisz na brak potasu.  Zastąp swoje beztłuszczowe mleko przez Laktolight, które zawiera potas.
Zostałem zaproszony na obiad.  Co mogę zrobić?
Idź...  ale ogranicz spożycie węglowodanów w jak największym stopniu, aby uniknąć zaburzeń w ketozie (nie jedz ciastek, napoi gazowanych, skrobi lub chleba). Jedz chude białka (mięso, ryby, jaja) i warzywa, wybrane z listy 1 lub 2.  Unikaj alkoholu i wina.

Projekt Eurodiety

W Polsce od wielu lat wprowadzany jest projekt Eurodiety, który skupia specjalistów (lekarze, farmaceuci) posiadających fachową wiedzę oraz doświadczenie z zakresu leczenia nadwagi i otyłości. Projekt ten ma na celu tworzenie sieci profesjonalnych ośrodków prewencji nadwagi i otyłości oraz promocji zdrowia.
Bliska współpraca farmaceuty z lekarzem, opierająca się na wzajemnym poszanowaniu specjalistycznej wiedzy i kompetencji zawodowych jest niezwykle ważna. Opieka farmaceutyczno-medyczna w zakresie prewencji otyłości wymaga nawiązania dobrych kontaktów z pacjentem. Stworzenie grupy specjalistów - Eurodiety ma na celu usystematyzowanie najnowszych wytycznych dotyczących praktycznego podejścia do chorych z zespołem metabolicznym i odpowiedzenie na wszelkie wątpliwości oraz trudności codziennego postępowania z chorym otyłym. Zespół ekspertów – Eurodiety, to osoby, które mają doskonałe przygotowanie teoretyczne oraz praktyczne (pracownicy Uniwersytetów Medycznych itp.,).
W ramach projektu na terenie całej Polski organizowane są Akademie Zdrowia Eurodiety, na których poruszane są między innymi problemy odżywiania dzieci i młodzieży. Należy pamiętać, że odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym ma znaczący wpływ na ich dalszy zdrowy rozwój. W wieku przedszkolnym kształtują się pierwsze nawyki żywieniowe, preferencje smakowe. W tym okresie następuje także gwałtowny wzrost liczby komórek tłuszczowych, co zwiększa ryzyko wystąpienia otyłości. Akademia Zdrowia Eurodiety jest nową koncepcją prewencji zagrożeń płynących z niewłaściwego odżywiania i braku aktywności fizycznej wśród przedszkolaków. Wskazuje sposób w jaki rodzice powinni eliminować błędy żywieniowe u swoich dzieci aby przeciwdziałać powikłaniom zdrowotnym w przyszłości. Od najmłodszych lat warto przyzwyczajać dzieci do zdrowych nawyków żywieniowych. To, czego twoje dziecko nauczy się w dzieciństwie, wykorzysta w przyszłości. Czy Twoje dziecko nie chce jeść, nie lubi warzyw? Jedzenie może być zabawą! Zabawa dla dziecka jest sposobem poznawania świata, dlatego ucząc się nowych nawyków łatwiej i na dłużej je zapamięta. Na potrzeby programu stworzone zostały warzywne kolorowanki dla dzieci, które można wykorzystać do wspólnych zabaw z dzieckiem - w wolnym czasie maluj z dzieckiem warzywa, pokazuj jakie mają kolory, jak smakują i dlaczego warto je jeść (kolorowanki można pobrać z portalu www.eurodieta.pl).

 


W ramach projektu organizowana jest również akcja – „Trzymaj formę z Eurodietą”,
Celem programu jest popularyzowanie aktywności fizycznej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, prewencja otyłości i nadwagi oraz zwiększenie świadomości społeczeństwa o roli aktywności fizycznej i żywienia dla zachowania zdrowia. Ambasadorami Programu są między innym: Finalistki The Look of The Year Województwa Lubelskiego oraz Maciej Strzemski - taternik, alpinista.
Protein System SA jest jedną z pierwszych firm na świecie, koncentrującą się na rozwiązywaniu problemów otyłych pacjentów, oraz oferująca lekarzom/farmaceutom i ich pacjentom nową kompleksową metodę leczenia nadwagi – Metodę Eurodiety, stworzoną przez lekarzy.
Leżąca w sercu Europy Firma Protein System, jest energicznie rozwijającą się placówką, mającą sieć dystrybutorów w ponad kilkudziesięciu krajach. Dystrybutorzy zapewniają szkolenia oraz sprzedaż produktów Eurodiety pacjentom. Razem możemy więcej…



eurodieta
Suplementy diety - dr n. farm. Marcin Mandryk
eurodieta
Bezpieczna antybiotykoterapia
eurodieta
Cała prawda o odchudzaniu - dr n. farm. Marcin Mandryk
eurodieta
Eurodieta - zdrowy styl życia i odżywiania
eurodieta
Sposób odzywiania dla zdrowia
eurodieta
Eurodieta Najmłodszym 2
eurodieta
Eurodieta Najmłodszym 1
eurodieta
Dania Orientalne
eurodieta
Angelika Lipa i Angelika Brzyska
eurodieta
Odchudzanie - przepisy dietetyczne
eurodieta
Eurodiet team - Rage-Race 2010
© Eurodieta - 2013. Projekt i wykonanie - Freeline. Licznik odwiedzin: 44967