Ta strona korzysta z plików cookie. Korzystamy z plików cookies zapisujących dane użytkownika. Przeglądając naszą stronę wyrażasz zgodę na ich używanie. Według obecnie obowiązujących przepisów prawa możesz je wyłączyć zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej »
zamknij
Eurodieta
Znajdujesz się tutaj:   Eurodieta » Strona Główna » Etap 3 Eurodiety - skuteczne odchudzanie

Etap 3 Eurodiety - skuteczne odchudzanie

 

              Etap 3 spełnia kluczową rolę  w Państwa utraty wagi i w powrocie do zdrowego odżywiania z uwzględnieniem stanu zdrowia. Etap 3 ma zasadnicze znaczenie w utrzymaniu długoterminowego spadku wagi utraty wagi i to niezależnie od wybranego celu: dla utrzymania zdrowia, z powodu nadwagi, cukrzycy, z powodu wysokiego poziomu cholesterolu i trójglicerydów, W etapie 3 kontrolujemy swoją dietę i dbamy o swoje zdrowie. 

               Etap 3 jest dla osób, które nie chcą lub nie mogą rozpocząć programu od etapu 1 lub etapu 2. Również jest dla osób, które chcą trochę schudnąć a równocześnie nie chcą rezygnować z możliwości spożywania konwencjonalnych posiłków. Etap 3 jest również kolejnym etapem po żywieniu białkowym  i selektywnym. Państwa silna motywacja pozwoliły przejść przez wcześniejsze etapy, straciliście Państwo na wadze i jesteście blisko wyznaczonego sobie celu.

              Etap 3 bazuje na 3-stopniowym wprowadzaniu węglowodanów, gdzie różnorodność dozwolonych  produktów spożywczych łączy się z możliwością spożywania konwencjonalnych posiłków. Stopnie A i B etapu 3 pozwalają na łagodną i regularną utratę wagi. Stopień C stabilizuje wagę i przygotowuje Państwa do stopniowego powrotu do zrównoważonej diety w etapie 4, pozwalając w ten sposób na długotrwałe utrzymanie uzyskanych efektów. Średnia długość trwania etapu 3 to minimum 3 miesiące. Lecz uwaga, jedynie ocena lekarska i pomoc w realizacji celów będą mogły zagwarantować Państwu doskonałe wyniki na długi okres. W ten sposób, ten czas może zostać wydłużony za zgodą państwa lekarza w zależności od Państwa sytuacji.
                  Metoda Eurodiety oferuje wiele rożnych środków abyście mogli państwo osiągnąć swój cel. Piramida żywienia jest skutecznym narzędziem w wizualizacji grup żywnościowych i ich klasyfikacji w zależności od 3 zasadniczych kryteriów:  wartość energetyczna, która wskazuje ilość energii którą przynosi każdy pokarm na daną porcję, ich indeks glikemiczny, który mierzy zdolność danego pokarmu do podniesienia poziomu cukru we krwi, i wartość odżywcza, która wskazuje na bogactwo w błonnik, witaminy i minerały. W ramach zrównoważonej diety w etapie 3 będą państwo mogli spożywać wszystko, uprzywilejowując jednak pokarmy znajdują się u podstaw piramidy ze względu na ich niską wartość energetyczną i niski ładunek glikemiczny oraz ich wysoką wartość odżywczość.
                 W etapie 3, spożycie białka, złożone głównie z produktów Eurodiety, z warzyw, surówek i olei roślinnych które były stosowane w  etapie 1 i 2, będą stopniowo uzupełniane przez pokarmy zawierające węglowodany. To przywracanie rozpocznie się od podstawy piramidy, dążąc ku jej szczytowi. Na początku owoce, potem produkty pełnoziarniste, na koniec rośliny strączkowe, proste produkty zbożowe i nabiał. Spożycie pokarmów tworzących szczyt piramidy, czyli mięsa o dużej zawartości tłuszczu, wędliny i słodycze, powinny być ograniczone, gdyż posiadają one wysoką wartość energetyczną poprzez zawarte w nich cukry i kwasy tłuszczowe nasycone. Te pokarmy zostaną wprowadzone dopiero w etapie 4, w rozsądnych ilościach.
                    To przejście do zrównoważonej diety to z jednej strony wiedza o tym co przynosi dany pokarm, a z drugiej strony umiejętne spożywanie pokarmów stanowiących ryzyko aby uniknąć odkładanie się nadmiarów w postaci tkanki tłuszczowej.
                  Państwa dzień w etapie 3: na śniadanie, żeby uniknąć zmęczenia, ważne jest aby nie omijać ani przekąski, ani śniadania. To ostanie będzie zawierało w etapie 3 A: napój nie słodzony w ilości dowolnej i produkt Eurodiety, taki jak omlet, naleśnik, lub deser. W etapie 3 B dorzucimy kromkę pełnoziarnistego chleba lub chlebek Eurodiety. W etapie 3 C będą państwo również mogli dorzucić białko mleczne lub dodatkowy owoc. Przekąska będzie się składała z napoju niesłodzonego do woli i produktu Eurodiety, jak baton, ciastko lub deser oraz owoc. W etapie 3 C, będą mogli Państwo dodać garść orzechów. Na 2 główne posiłki, dłoń co do wielkości i grubości stanowi prosty sposób wizualny by znać ilości białek i dodatków do spożycia podczas zrównoważonego posiłku. W ten sposób, na jedną dłoń pokarmu przynoszącego białko, takich jak ryby, chude mięso lub produkt Eurodiety, potrzebne będą 2 dłonie dodatków, źródła węglowodanów których indeks glikemiczny będzie wzrastał wraz z postępującymi stopniami. W etapie 3 A, te dodatki będą stanowiły jedynie warzywa lub surówki. W etapie 3 B, dodamy pełnoziarnisty chleb  lub pieczywo Eurodiety, suche warzywa lub zboża, groszek, soczewicę, jęczmień lub komosa ryżowa. W etapie 3 C, dla jednego  z tych posiłków, pół dłoni makaronu, ziemniaków, ryżu,  zastąpi ta samą ilość zwyczajowych dodatków.  Jeden owoc będzie uzupełniał każdy posiłek poczynając od etapu 3 A.
Aktywność fizyczna w etapie  3: regularna aktywność fizyczna musi uzupełniać program żywieniowy podczas etapu przywracania węglowodanów. Wiele badań wskazuje na sprzyjająca rolę ćwiczeń w zmniejszaniu ryzyka zawału i cukrzycy, zmniejszeniu obwodu talii, podtrzymaniu utraty wagi na dłuższy okres, na poprawię jakości życia i samooceny. Nie chodzi o przyspieszenie utraty wagi ani o poprawę osiągnięć. Celem jest ponowne nauczenie się życia w równowadze ze swoim ciałem tak jak ze swoimi nawykami żywieniowymi. Najważniejszym jest aby ćwiczenie było regularne, nawet jeśli jest skromne. Niech państwo zaczną wybierać raczej schody niż windę, spacerujcie z rodziną weekendami, zatrzymujcie się by zaczerpnąć oddech. Zalecane są ćwiczenia, które można wykonywać bez wysiłku, spacer, rower, zarówno na zewnątrz jak i w domu, pływanie, łagodne ćwiczenia na siłowni, praca w ogródku lub majsterkowanie. Tak jak wprowadzanie węglowodanów, podjęcie się aktywności fizycznej będzie stopniowe, z wzrastającym celem na każdym etapie. Jako przykład, proponujemy Państwu osiągnąć pułap 2 godzin ćwiczeń swoim tempem  tygodniowo pod koniec etapu 3 A, następnie 3 godzin pod koniec  etapu 3 B, w końcu 4 godzin tygodniowo pod koniec etapu 3 C, najlepszym programem pozostaje niemniej jednak ten który ułożycie państwo z zgodzie ze swoim lekarzem w zależności od państwa przyzwyczajeń, upodobań i dyspozycyjności. Będziecie państwo zadziwieni z jaką łatwością dojdziecie do wyznaczonych sobie celów.
             Etap 3 jest podstawowym etapem do sukcesu w Państwa ponownej adaptacji żywieniowej. Metoda Eurodiety, dzięki narzędziom jakie oddaje do dyspozycji państwa i państwa lekarza, pozwala osiągnąć stopniowo trwałe efekty, które pomogą Państwu w nauczeniu zdrowego odżywiania w etapie 4 i to na długo.


eurodieta
Suplementy diety - dr n. farm. Marcin Mandryk
eurodieta
Bezpieczna antybiotykoterapia
eurodieta
Cała prawda o odchudzaniu - dr n. farm. Marcin Mandryk
eurodieta
Eurodieta - zdrowy styl życia i odżywiania
eurodieta
Sposób odzywiania dla zdrowia
eurodieta
Eurodieta Najmłodszym 2
eurodieta
Eurodieta Najmłodszym 1
eurodieta
Dania Orientalne
eurodieta
Angelika Lipa i Angelika Brzyska
eurodieta
Odchudzanie - przepisy dietetyczne
eurodieta
Eurodiet team - Rage-Race 2010
© Eurodieta - 2013. Projekt i wykonanie - Freeline. Licznik odwiedzin: 42998